Εγγρ-42610/90.
[ΙΣΧΥΕΙ από 19.9.1990].

Απάντηση σε ερωτήματα για το Αρθρον-7 παρ.Βδ ΓΟΚ/85.
Κλίμακες κινδύνου - Κλιμακοστάσια που βρίσκονται στο
χώρο της PILOTIS - Ανελκυστήρες των αυτοκινήτων
Ειδικός προθάλαμος -LOBBY-

Α. Στο άρθρο 7 παρ.Βδ του ΓΟΚ/85 αναφέρεται ότι οι κλίμακες κινδύνου δεν προσμετρούν στο Συντελεστή δόμησης (ΣΔ) εφόσον κατασκευάζονται σύμφωνα με τους όρους που θεσπίζονται κατ'εφαρμογήν του αρθ-26 (Κτιριοδομικός Κανονισμός).

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, όταν κατατέθηκε ο φάκελλος αδείας, ίσχυε ο κτιριοδομικός κανονισμός του ΓΟΚ/73 (αρθ-82) που αναφέρεται σε βοηθητικές κλίμακες που προσμετρούν στο συντελεστή δόμησης και δεν είχε καθοριστεί ακόμη η έννοια της κλίμακας κινδύνου. Επομένως τα επί πλέον κλιμακοστάσια από αυτά που επιβάλλονται από τη μελέτη πυροπροστασίας του κτιρίου σύμφωνα με το ΠΔ-71/88 (Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων) υπολογίζεται στο συντελεστή δόμησης (ΣΔ).

Β. Τα κλιμακοστάσια που βρίσκονται στο χώρο της PILOTIS και που απαιτούνται από τη μελέτη πυροπροστασίας δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης ΣΔ εφόσον η επιφάνεια ενός εκάστου εξ'αυτών δεν ξεπερνά τα 30 τμ.

Γ. Επειδή οι ανελκυστήρες των αυτοκινήτων είναι κλειστοί χώροι, και κατά συνέπεια πληρούν τους όρους εισόδου προς το γκαράζ υπολογίζονται στο συντελεστή όγκου (σο) όχι όμως το συντελεστή δόμησης (ΣΔ).

Δ. Ο ειδικός προθάλαμος LOBBY είναι ο χώρος με δύο πυράντοχες πόρτες που απαιτείται για κάθε όροφο, στην είσοδο του κλιμακοστασίου και εμποδίζει την είσοδο του καπνού στο κλιμακοστάσιο του κτιρίου (ΠΔ-71/88 αρθ.2 παρ.2.3.2.) δεν εμπίπτει στις διατάξεις του αρθ.7 παρ.1Βθ του ΓΟΚ/85.

Τέλος στην περίπτωση που παράλληλα με τον κτιριοδομικό κανονισμό του ΓΟΚ/73 ίσχυε και ο νέος κτιριοδομικός κανονισμός ο ενδιαφερόμενος μελετητής έχει την δυνατότητα να υποβάλλει μελέτη με τον νέο κτιριοδομικό κανονισμό προκειμένου να έχει τα ευεργετήματα που αυτός προβλέπει.

ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Παρ.Βδ του Αρθ-7 του ΓΟΚ/85.